четвер, 11 грудня 2014 р.

Сім'я - основа держави

Вітаю! Хочу поділитися досвідом проведення відкритих виховних заходів для учнів 7-9 класів. 8 грудня у нашій школі було проведено годину пізнання "Сім'я - основа держави" для учнів 9-го класу. ЇЇ метою було виховувати культуру стосунків між хлопцями та дівчатами,  нагадати про повагу до сім'ї, родини, батьків  і, головне, закласти основні поняття побудови сім'ї, повноцінної, гармонійної, духовно багатої, такої, про яку учні мріють саме у цьому віці.
 Для налагодження контакту у вступній частині використала метод "Інтерв'ю" і дізналася, що діти вже досить свідомі та обізнані з даного питання. Окремі учениці вже навіть чітко уявляють собі якою повинна бути їх майбутня сім'я, які відносини будуть домінувати та які фактори впливатимуть на подальшу долю родини.
Розглянувши етапи створення сім'ї, я не могла залишити в стороні тему романтики, тому використала молодіжний та актуальний, на мою думку, відеоролик "Вони шукали щастя". Закріпити теорію допомогло практичне завдання. Діти складали пазли-зображення молодого подружжя, світлини батьків з малюками, закоханих та щасливих дідуся та бабусі.





Цеглинки сім'ї - тато і мама, саме вони закладають основу основ, від них залежить майбутнє дітей, їх життєва позиція, принципи, моральні якості. Розмовляючи про маму, я попросила учня та ученицю зачитати експромтом "Діалог матері з сином" під музичний супровід. Мені здається, що та розмова не залишила байдужим жодного, тож своєрідне домашнє завдання (обійняти маму та подякувати їй за труд та терпіння), мабуть, виконають усі.
Тато - захисник, саме цю функцію чоловіка в сім'ї ми розглянули детальніше. Адже діти, зокрема юнаки, добре усвідомлюють значення нинішніх подій в країні  та роль чоловіка чи юнака-захисника. Як присвяту сім'ям, що залишилися без тата, дідуся чи брата, я зачитала поезію "Не плач кохана". 

Діти погодилися з тим,  що не можуть гарно виховані батьки погано дбати про своїх нащадків, тож опрацювання схеми "Сім'я - основа держави"  досить широко та доступно висвітлило це поняття.
Як рефлексію години пізнання я використала роботу в групах. Учні упорядковували фактори виховання самодостатньої особистості в сім'ї від найменш важливого до найважливішого. Робота проходила жваво, учасники активно обговорювали завдання, навіть сперечалися. Результати презентували та обгрунтовували представники з кожної групи.
Оптимістичний та дещо філософський підсумок, що спонукає до роздумів, - це, на мою думку, найкраще завершення. Я зачитала учням притчу "Про сім'ю", де моральні якості людей, їх відносини та почуття слугують своєрідним дороговказом для молоді. А наостанок - патріотична фотосесія української сім'ї та заклик робити мудрі висновки вже сьогодні, аналізувати та вчитися, аби використати ці знання у майбутньому. 


Охоче поділюся розробкою.  Шукайте на сторінці "Виховні заходи".

Немає коментарів:

Дописати коментар